АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ПРАКТИКИ АНТИКРИЗОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА РІВНІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI: 10.31673/2786-7412.2025.031605
Анотація
У статті висвітлено зарубіжний досвід практичної реалізації
антикризових інструментів управління підприємством, досліджено теоретичні
положення та розробки у сфері антикризового управління підприємством з
урахуванням фінансових аспектів задля створення ефективних рішень та шляхів
його удосконалення для практичного застосування на вітчизняних підприємствах.
Маркетингову товарну політику запропоновано розглядати та розробляти у
взаємозвʼязку і взаємообумовленості з інноваційною та інвестиційною політиками
підприємства. Антикризове управління в широкому розумінні має на меті не тільки
подолання наслідків негативних подій на підприємстві, але й запобігання їх появі.
Проведено порівняння зарубіжного і українського досвіду і практики реалізації
антикризового управління та санації, а також державного регулювання в сфері
банкрутства. Встановлено основні зовнішні чинники збиткової діяльності
підприємств. Визначено, що інноваційна політика у процесі антикризового
управління є одним із основних інструментів, сприяє виходу підприємства із кризи
та підвищенню конкурентних позицій на ринку. Представлена узагальнена
послідовність реалізації стратегічних цілей антикризового управління.
Перелік посилань
1. Гук О. В. Елементи системи запобігання банкрутству машинобудівних
підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка».
Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та
проблеми розвитку. 2014. № 647. С. 37–43.
2. Савельєв В. В. Модель зміни поведінки споживачів як основа маркетингової
антикризової стратегії. Економіка. Фінанси. Право. 2014. № 4. С. 3–5.
3. Коваленко О. В. Антикризовий маркетинг: інноваційний аспект. Маркетинг.
Менеджмент. Інновації: монографія. Суми: ТОВ «Друкарський дім
«Папірус», 2011. С. 499–508.
4. Максимова Т., Жданова О., Івченко Є. Особливості формування
маркетингової стратегії та маркетингової політики на українських
промислових підприємствах в умовах кризи. Маркетинг в Україні. 2013.
№ 6 (58). С. 22–26.
5. Лігоненко Л. О. Антикризове управління підприємством: теоретикометодологічні засади та практичний інструментарій: монографія. Київ:
КНТЕУ, 2014. 580 с.
6. Ситник Л. С. Організаційно-економічний механізм антикризового
управління підприємством. Донецьк: ІЕП НАН України, 2011. 504 с.
7. Лиходій В. Г. Сучасна концепція маркетингу та економічна криза.
Актуальні проблеми економіки. 2011. № 12. С. 6–12.
8. Bacon R. T. What People Want: A Managerʼs Guide to Building Relationships
That Work. 2016. 264 p.
9. Finkelʼshtejn S. Mistakes of top-managers of leading corporations: analysis and
practical conclusions. M. : Alpyna Byznes Buks, 2014. 394 р.
10. Бурий С. А., Мацеха Д. С. Антикризове управління та управлінські
рішення – проблеми підприємств малого бізнесу: монографія.
Хмельницький: ТОВ «Тріада-М», 2016. 93 с.
11. Садєков А. А., Пруднікова Г. І. Аналіз стратегічних змін діяльності
підприємства, необхідних для ефективної реалізації стратегії диверсифікації
виробництва. Стратегія підприємства в контексті підвищення його
конкурентоспроможності: матеріали міжнар. наук.-практ. інтернетконф., 12–15 лютого 2012 р., м. Донецьк. Донецьк: ДонНУЕТ, 2012, С. 3–5.