КОМУНІКАТИВНА ПОЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ЛЕГІТИМНОСТІ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ
DOI: 10.31673/2786-7412.2025.013361
Анотація
У статті досліджується феномен комунікативної політики як ключового
інструменту забезпечення демократичної легітимності публічної влади в умовах
трансформації державного управління та цифровізації суспільства.
Розглянуто публічне управління як соціальну взаємодію, що потребує сталих,
прозорих і ефективних комунікативних звʼязків між владою та громадянським
суспільством. Аналізуються виклики інформаційного забезпечення, зокрема
хаотичність, фрагментарність і політична заангажованість публічної
комунікації.
Значна увага приділена ролі мас-медіа, соціальних мереж, елементів еурядування та електронної демократії у формуванні легітимізуючої взаємодії між
владою, медіа та громадянами. Висвітлюється вплив олігархічної моделі медіа в
Україні на комунікативну легітимацію політичних еліт, а також загрози
делегітимації, що виникають унаслідок маніпуляцій, медіаскандалів та слабкої
довіри до ЗМІ.
Окремо проаналізовано роль комунікативних технологій (політична реклама,
піар, медіатизація політики) в забезпеченні короткотермінової легітимності, що
не завжди трансформується в довготривалу підтримку публічної влади. У
дослідженні акцентовано на необхідності системного впровадження
електронного урядування, інтерактивних цифрових платформ та нових форм
залучення громадян до ухвалення рішень як передумови формування стабільної,
демократично легітимної публічної влади.
Список використаних джерел
1. Яковлева Л. Від соціального порядку до публічної влади: організаційні,
інституційні та комунікативні засади легітимності. Politicus. 2019. № 4.С. 10‒
15.
2. Яковлева Л. І. Інституційний та організаційний виміри легітимності публічної
влади. Вісник НТУУ «КПІ» Політологія. Соціологія. Право. 2019. № 3 (43).
С. 207‒213.
3. Яковлева Л. І. Комунікативний вимір процесу легітимації публічної влади.
Політичні інститути та процеси. 2020. Вип. 3. С. 3–6.
4. Стороженко Л. Г. Електронна демократія в умовах трансформації сучасних
комунікаційних процесів: особливості формування. Дніпровський науковий
часопис публічного управління, психології, права. 2022. № 5. С. 14–18. DOІ:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.5