Організаційна культура підприємства: теоретичний аспект

DOI: 10.31673/2415-8089.2023.120440

  • Євтушенко Н. О. (Yevtushenko N. O.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Ващенко О. П. (Vashchenko O. P.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Завгородній А. А. (Zavhorodnii A. A.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ

Анотація

Обґрунтована необхідність дослідження теоретичних аспектів організаційної культури підприємства в умовах трансформації та інтенсифікації процесів глобалізації. З’ясовано сутність поняття «організаційна культура», описано її властивості відповідно до системи цінностей, переконань, норм, та правил підприємства. Проведено порівняння організаційної культури з корпоративною. Запропоновано набір функцій організаційної культури підприємства з урахуванням ступеня її впливу на інтереси учасників соціальноекономічного процесу та елементів організаційної культури.

Ключові слова: організаційна культура, корпоративна культура, функції, елементи, підприємство.

Список використаної літератури
1. Shein E. H. Organizational culture and leadership. 3rd edition. Danver: Wiley, 2004. 437 p.
2. Hofstede G. Cultures and Organizations: Software of the Mind [Text]. London: McGrawHill, 1991.
3. Харчишина О.В. Дослідження сутності категорії «організаційна культура». Вісник Житомирського державного технологічного університету. 2011. № 2 (56). С. 148–151.
4. Лазоренко Л.В., Панасенко О.О. Людина в системі організаційної поведінки. Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 2(36). 2021. C. 11-15.
5. Семикіна М.В. Еволюція організаційної культури на українських підприємствах: проблеми та протиріччя. Держава та регіони. 2009. № 6. С.197–200.
6. Сіменко І.В., Бєлоусова І.М. Організаційна культура підприємства: лексикосемантичний аналіз змісту. Електронний ресурс. Сталий розвиток економіки: всеукраїнський науково-виробничий журнал. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/sre/2011_3/55.pdf
7. Синицька О. І., Білецька О. О. Організаційна чи корпоративна культура: теоретичні підходи до тлумачення понять. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 5. T. 1. С. 99-102.
8. Гудзь О.Є., Мізин О.О. Напрями удосконалення креативного менеджменту корпорацій в умовах мультирівневої цифрової трансформації. Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 4(38). 2021. C. 5-9.
9. Євтушенко Н.О. Управління організаційною культурою. Економічний простір. 2020. №164. С.86-90.

Номер
Розділ
Статті