Особливості маркетингової політики малого бізнесу в Україні в умовах війни

DOI: 10.31673/2415-8089.2023.120110

  • Виноградова О. В. (Vynohradova O. V.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Дрокіна Н. І. (Drokina N. I.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Бондар В. В. (Bondar V. V.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ

Анотація

У статті досліджено сутність та особливості маркетингової політики малого бізнесу в умовах військової агресії росії в Україні. Визначено основні проблеми здійснення маркетингової діяльності на малих підприємствах. Доведено, що до специфічних проблем підприємств малого бізнесу додалися ті, що пов’язані веденням бізнесу в умовах війни: брак фінансів, кадрові проблеми, проблеми з енергетичною сферою, виробничими потужностями, логістичні обмеження, зміни у партнерських відносинах, необхідність організації безпечних умов праці тощо. Систематизовано перелік переваг малого бізнесу, які є підґрунтям для стійкості в умовах війни. Надано рекомендації формуванні ефективної маркетингової політики.

Ключові слова: маркетингова політика, малий бізнес, підприємство, маркетинг, маркетингова діяльність, війна, проблеми.

Список використаної літератури
1. Щербак В.Г. Маркетингова політика розподілу. Підручник. X.: ВД «ІНЖЕК», 2010. 224 с.
2. Бойчук І. Зміни маркетингового середовища функціонування підприємств на В2В ринку. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022, № 6, Том 1. С. 83-87. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2023/01/2022-312-61-12.pdf
3. Гензель Ю. Розвиток під час війни: 5 головних проблем українського бізнесу та як їх розв'язати. MIND. 03.08.2023 р. URL: https://mind.ua/openmind/20260808-rozvitok-pid-chas-vijni-5-golovnih-problem-ukrayinskogo-biznesu
4. Всупереч обставинам: Як український бізнес процвітає під час війни. PAYONEER. 2023 р. URL: https://www1.payoneer.com/ua/resources/defying-the-odds-how-ukrainian-businesses-thriveduring-war/
5. Кашапова А. Як тримати на плаву бізнес в умовах війни. MARKETING OFFICE. 18.01.2023 р. URL: https://marketingoffice.in.ua/biznes-v-umovah-viiny/
6. Савицька Н.Л. Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу: навчальнометодичний посібник. У 2-х ч. Ч.1 Харків: ХДУХТ, 2018. 116 с.
7. Катаєв А. В. Маркетинг: навч. посіб. Харків: Видавничий центр «Діалог», 2016. 292 с. URL: https://pathofscience.org/Library/Kataev_Marketing.pdf

Номер
Розділ
Статті