КЛАСИФІКАЦІЙНІ ОЗНАКИ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ
DOI: 10.31673/2415-8089.2025.011016
Анотація
В умовах динамічного розвитку ринкових відносин та високої конкуренції
клієнтоорієнтованість стає ключовим чинником успіху підприємств. Проте ефективне
управління цим аспектом потребує чіткої класифікації стратегій, що застосовуються для
досягнення сталих конкурентних переваг.
Метою даного дослідження є систематизація та аналіз класифікаційних ознак стратегій
управління клієнтоорієнтованістю підприємств, а також визначення їхньої ролі у
забезпеченні довгострокового розвитку компаній.
У ході дослідження проаналізовано сучасні підходи до класифікації стратегій управління
клієнтоорієнтованістю, виокремлено основні ознаки їхньої диференціації, зокрема за рівнем
персоналізації взаємодії, ступенем інноваційності, рівнем цифровізації та ступенем
інтеграції в корпоративну стратегію.
Основні висновки дослідження підкреслюють необхідність адаптації
клієнтоорієнтованих стратегій відповідно до змінних ринкових умов, активного
впровадження цифрових технологій та індивідуального підходу до кожного сегмента
споживачів.
Ключові слова: клієнтоорієнтованість, стратегія управління, персоналізація,
цифровізація, конкурентні переваги.
Список використаних джерел
1. Shet, Dzh., & Sisodiya, R. (2006). Kliyentooriyentovanyy marketynh.[Customer-Oriented
Marketing] Kyyiv: Osnovy
2. Reykhelʹd, F. (2003). Efekt loyalʹnosti: Yak loyalʹnistʹ kliyentiv vplyvaye na prybutkovistʹ[The
Loyalty Effect: How Customer Loyalty Affects Profitability] Kharkiv. "Faktor"
3. 3. Druker, P. F (2008). Upravlinnya v umovakh zmin. [Management in Times of Change] Lʹviv:
"Kalʹvariya
4. Lemon, K. N., & Verhoef, P. C. (2020). Understanding customer experience throughout the
customer journey. Journal of Marketing, 84(1), 69-90. https://doi.org/10.1177/0022242919898007
5. Payne, A., & Frow, P. (2021). Strategic customer management: Integrating relationship
marketing and CRM. Cambridge University Press.
6. Kumar, V., & Reinartz, W. (2022). Customer relationship management: Concept, strategy, and
tools. Springer.
7. Dyma O.O., Martynenko M.O.,Bulat V.L (2024) Innovatsiyni rishennya dlya tsyfrovizatsiyi
biznes-protsesiv pidpryyemstv haluzi informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy [Innovative
solutions for digitalization of business processes of enterprises in the information and communication technologies industry] Ekonomika. Menedzhment. Biznes No3, S.22-26No3,
https://doi.org/10.31673/2415-8089.2024.032226
8. Rust, R. T., & Huang, M. H. (2021). The service revolution and the transformation of marketing
science. Marketing Science, 40(1), 1-19. https://doi.org/10.1287/mksc.2020.1212
9. Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Malhotra, A. (2021). Service quality and customer
satisfaction in digital environments: A systematic review. Journal of Service Research, 24(3), 295-
320. https://doi.org/10.1177/1094670520979721
10. Stepan Kubiv, Oksana Havrysh, Lidia Avramchuk, Maryna Martynenko, Artem Kyrychenko,
Assan Aisulu. (2023). Features of income formation of telecommunications market organizations.
FINANCIAL AND CREDIT ACTIVITY: Problems of Theory and Practice (Scopus)
https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/4141