ІНТЕГРАЦІЯ ОМНІКАНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ СУЧАСНИХ БРЕНДІВ
DOI: 10.31673/2415-8089.2024.041721
Анотація
У статті представлені актуальні дослідження поточного етапу розвитку омніканального
маркетингу в умовах технологічних інновацій, зокрема впровадження штучного інтелекту,
автоматизації процесів і розвитку нових каналів комунікації. Аналізуються основні виклики,
з якими стикаються бренди при реалізації передових стратегій, а також пропонуються
перспективні підходи для їх подолання. Окрему увагу приділено зміні поведінки споживачів у
цифрову епоху, зокрема новим очікуванням, що підкреслює інноваційний характер теми в
умовах швидких змін на ринку.
Вивчення ефективних підходів дозволило визначити основні переваги омніканальних
маркетингових комунікацій для компаній, водночас підвищувати їх
конкурентоспроможность. Відмічено зростання залучення онлайн-технологій, які
створюють «боротьбу за кожного клієнта», також збільшення кількості споживачів, які
активно користуються мобільними телефонами та комп’ютерами,а розвиток Інтернету в
останні роки дає підстави вважати, що омніканальні маркетингові технології стануть
лідерами серед стратегій просування.
У роботі обгрунтовані вимоги, щодо кардинальної зміни підходів сучасного цифрового
середовища, особливо в комунікації, поведінки споживачів та продажу товарів. Швидка
цифровізація, зумовлює необхідність забезпечення ефективної взаємодії з клієнтами через
доступні канали: веб-сайти, соціальні мережі, мобільні додатки, електронну пошту та
фізичні магазини. Такий підхід відповідає зростаючим вимогам споживачів, стає
необхідністю для брендів, які прагнуть задовольнити їх очікування. Сьогодні важливо
вивчити можливості, що відкриваються завдяки цьому підходу, враховуючи досвід провідних
українських компаній.
Результати дослідження показують, що омніканальна стратегія ефективно реалізується
у різних галузях — від телекомунікацій до банківських послуг, працевлаштування та HRаналізу, особливо на фоні зростаючої конкуренції. У такому динамічному середовищі бренди
постійно трансформуються, вдосконалюючи свій клієнтський досвід та адаптуючи його до
новітніх вимог і змін у поведінці споживачів.
Ключові слова: омніканальний маркетинг, технологічні інновації, поведінка споживачів,
комунікаційні канали, ринкові умови.