ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI: 10.31673/2415-8089.2024.011212
Анотація
В статті досліджені та обґрунтовані інноваційні підходи цифрової трансформації вищої освіти, визначено їх вплив на якість навчання та їх роль у поліпшенні доступності, гнучкості та персоналізації освітнього процесу. Проаналізовані сучасні цифрові інструменти, що сприяють можливості підтримувати комунікацію, співпрацю, креативність та інноваційність У ході дослідження дійшли до висновку, що інноваційним трендом останніх років є штучний інтелект. Інтеграція штучного інтелекту в освіту пропонує безліч переваг як для викладачів, так і для здобувачів освіти, починаючи від персоналізованого досвіду та підвищення ефективності навчання до професійного розвитку. У ході дослідження визначені та обґрунтовані подальші тренди розвитку та використання штучного інтелекту в освіті. Штучний інтелект відкриває нові можливості для інноваційного та ефективного навчання, сприяючи підвищенню якості освіти в цілому.
Ключові слова: цифрові інструменти, інноваційні підходи, цифрова трансформація, вища освіта, штучний інтелект.
Список використаних джерел
1. Тардаскіна Т.М, Рекліцька А.О. Сучасний цифровий інструмент для закладів вищої освіти в умовах розвитку EDTECH. Економіка та суспільство. 2023. № 55. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2879 (дата звернення: 5.02.2024).
2. Генсерук Г., Бойко М., Мартинюк С. Цифрові інструменти комунікації в освітньому процесі закладу вищої освіти. Наукові записки. 2022. №1. С. 31-39.
3. Moodle. URL: https://www.moodle.org (дата звернення: 8.02.2024).
4. Zoom URL: https://zoom.us/download (дата звернення: 8.02.2024).
5. Microsoft Teams URL: https://www.microsoft.com/uk-ua/microsoft-teams/group-chat-software (дата звернення: 8.02.2024).
6. Google Meet. URL: https://meet.google.com/ (дата звернення: 8.02.2024).
7. Google Forms. URL: https://www.google.com/intl/uk\_ua/forms (дата звернення: 10.02.2024).
8. Kahoot! URL: https://www.kahoot.it (дата звернення: 10.02.2024).
9. Quizlet. URL: https://www.quizlet.com (дата звернення: 16.02.2024).
10. ClassMarker. URL: https://www.classmarker.com (дата звернення: 16.02.2024).
11. Socrative. URL: https://www.socrative.com (дата звернення: 16.02.2024).
12. Mentimeter.URL: https://www.mentimeter.com (дата звернення: 16.02.2024).
13. Asana. URL: https://asana.com (дата звернення: 16.02.2024).
14. Trello URL: https://trello.com/logged-out (дата звернення: 16.02.2024).
15. Піжук О.І. Штучний інтелект як один із ключових драйверів цифрової трансформації економіки. Економіка, управління та адміністрування. 2019. № 3(89). С. 41-46.
16. Візнюк І., Буглай Н., Куцак Л., Поліщук А. Використання штучного інтелекту в освіті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. № 59. С. 14-22.
17. Мар’єнко М., Коваленко В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта: наук. журнал. 2023. Т. 38. № 1. С. 48-53. URL: https://lib.iitta.gov.ua/734475/1/2023-381-marienkokovalenko.pdf (дата звернення: 16.02.2024).
18. Певень К., Хміль Н., Макогончук Н. Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання: аналіз технологій для забезпечення ефективності індивідуальної освіти]. Перспективи та інновації науки, 2023. № 11(29). С. 306-316. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5496 (дата звернення: 18.02.2024).
19. Верховна Рада України. (2022, 8 липня). Про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки (2360-IX). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2360-20 (дата звернення: 20.02.2024).
20. Національна стратегія розвитку штучного інтелекту в Україні 2021-2030 / Міністерство освіти і науки України Національна академія наук України. URL: https://www.naiau.kiev.ua/images/news/img/2021/06/strategiya-110621.pdf. (дата звернення: 20.02.2024).
21. Кабінет Міністрів України. (2020, 20 грудня). Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні (1556-р). URL: https://bit.ly/3XBWNJg (дата звернення: 22.02.2024).