ЦИФРОВІЗАЦІЯ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ: ТЕХНОЛОГІЇ, ФОРМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

DOI: 10.31673/2415-8089.2023.033641

  • Гусєва О. Ю. (Guseva O. Yu.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Плевако Н. О. (Plevako N. O.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Василевська В. О. (Vasylevska V. O.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ

Анотація

Стаття присвячена актуальним проблемам цифровізації торгівлі в Україні. Узагальнено типологію найпоширеніших торгових підприємств у розрізі форматів on-line та off-line. Проведено огляд основних технологій та особливостей цифровізації сфери торгівлі. Для визначення масштабів цифровізації підприємств торгівлі побудовано тріадну концептуальну схему. Запропоновано ефективні форми цифровізації торгівлі щодо поставлених цілей. Оцінка показала, що найбільший масштаб діджиталізації в країні наразі спостерігається у сфері торгівлі та IT-сфері. Ключовою проблемою цифровізації торгівлі в Україні є відсутність у більшості підприємств структурованої стратегії цифровізації (цифрової трансформації) бізнесу.розвитку на основі цифровізації усіх бізнес-процесів торговельних підприємств.

Ключові слова: розвиток, цифровізація, підприємство, торгівля, напрями цифровізації.

Список використаної літератури
1. Ніколаєнко І. В. Іванова О. І. Класифікація маркетплейсів за характерними ознаками. Вісник ОНУ ім. Мечнікова. 2021. Том 26. Вип. 2(87). С. 40-44.
2. Кавун-Мошковська О. О. Структурно-теориторіальна характеристика прояву споживчої прихильності до найбільших В2С маркетплейсів світу. Бізнес-інформ. 2020. № 7. С. 16-22.
3. Пащук О. Б. Стратегічні маркетингові інструменти просування продукту на маркетплейсі. Бізнес-інформ. 2021. № 7. С. 274-280.
4. Вірбівська Л. В. Теоретичні засади розвитку електронного бізнесу. Бізнес-інформ. 2021. № 11. С. 179-183.
5. Кубецька О. М., Остапенко Т. М., Палешко Я. С. Політика комунікацій в Інтернеті. Бізнес Інформ. 2021. № 4. C. 315–322.
6. Маркетплейс – що це простими словами та як працює. URL: https://proseo.kiev.ua/marketplejs-shchotse-prostymy-slovamy-ta-iak-pratsiuie
7. Ніконенко С. Бізнес-моделі маркетплейсів: як заробляти нічого не продаючи. URL: https://www.purrweb.com/ua/blog/biznes-modeli-marketplejsov/
Іваненко Л. В. Маркетплейси як об’єктивний наслідок розвитку електронної комерції. Економіка і організація управління. № 4 (44). 2021. С. 178-186. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/11176-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-22205-1-10-20211104%20(1).pdf
8. Підсумки українського e-commerce за 2019-й. URL: https://allretail.ua/ru/analytics/63438-itogi-ukrainskogo-e-commerce-za-2019-y.
9. Розширення бізнесу завдяки e-commerce: підходи великого ритейлу. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2023/05/2/699655/

Номер
Розділ
Статті