Ефективна цінова політика як фактор успіху у конкурентній боротьбі

DOI: 10.31673/2415-8089.2022.011721

  • Євтушенко Н. О. (Yevtushenko N. O.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Нечитайло Б. С. (Nechytaylo B. S.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

У статті досліджено та систематизовано фактори ціноутворення, відповідно до умов конкурентного середовища. Запропоновано визначати конкурентне середовище як умови взаємодії суб’єктів господарювання, які з'являються у суспільно-економічному житті країни, відбиваються на процесах функціонування підприємств, що допоможе досягти їм своїх цілей будь-якими засобами та методами. Надано пропозиції щодо поділу факторів ціноутворення на зовнішні та внутрішні. Удосконалено зміст факторів ціноутворення для вітчизняних підприємств відповідно до цілей цінової політики та впливу змін конкурентного середовища.

Ключові слова: конкурентне середовище, ціна, конкуренція, фактори ціноутворення, підприємство.

Список використаної літератури
1. Андрусь О.І. Аналіз проблем сучасного ціноутворення в Україні та обґрунтування шляхів підвищення його ефективності. Ефективна економіка. 2013. № 5.
2. Балабанова Л.В. Сардак О.В. Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації : монографія. Донецьк : ДонДУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2003.149 с.
3. Власюк В.Є., Олексієвець О.О., Олішкевич К.В. Проблеми формування цінової політики підприємств. Молодий вчений. 2017. № 5 (45). C. 521–524.
4. Гудзь О.Є. Роль інновацій щодо забезпечення конкурентоспроможності та ефективності підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2015. Вип. 161. С. 3-11.
5. Длігач А.О. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. Київ, 2005. 301с.
6. Євтушенко Н.О., Гончар Д.К. Механізм управління конкурентоспроможністю підприємств України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. № 1(35), 2021. С.16-21.
7. Маркетинг: бакалаврський курс : підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2009. 1134 с.
8. Литвиненко Я.В. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. К. : Знання, 2010. 294 с.
9. Петруня Ю.Г. Маркетинг : навч. посіб. 2-ге вид. К. : Знання, 2010. 351 с.
10. Примак Т.О. Маркетинг : навч. посіб. К. : МАУП, 2007. 228 с
11. Лагутін В. Д., Бакалінська О. О., Вертелєва О. В. та ін. Конкуренція і конкурентна політика: категорії та поняття. К. : Київ. нац. Торг.-екон. Ун-т, 2009. 320 с.
12. Насікай Н. І. Проблеми перехідного періоду України в економічній теорії. Науковий часопис ПІП імені М.П. Драгоманова. Серія Економіка і право. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова. 2005. №3. C.77-80.
13. Хвостенко О. А. Концептуальні засади класифікації середовища підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 5 С. 166-173.
14. Ніколенко С. С., Кириченко Л. М. Оцінка конкурентного середовища торговельного підприємства. Економічний простір. Д. : ПДАБА. 2012. № 60. C. 207-219.
15. Євтушенко Н. О. Компаративний аналіз поняття «консалтингова взаємодія». Економіка. Менеджмент. Бізнес : зб. наук. праць. Київ : ДУТ, 2017. № 1(19). С. 42–50.

Номер
Розділ
Статті