Конкурентоспроможності підприємства: поняття, підходи та методи оцінки

DOI: 10.31673/2415-8089.2021.030202

  • Євтушенко Н. О. (Yevtushenko N. O.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Варніцький В. В. (Varnitsʹkyy V. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

В рамках цієї статті проаналізовано різні наукові погляди стосовно визначення сутності поняття конкурентоспроможність. Встановлено, що конкурентоспроможність виступає ключовою категорією, котра застосовується в теорії і практичних аспектах економічних досліджень, та є багатогрогранним поняттям. Рекомендовано розглядати конкурентоспроможність підприємства як сукупність можливостей ефективно використовувати свій ресурсний потенціал, які доцільно оцінювати через комплекс якісних та кількісних характеристик відповідно до наукових підходів та методів оцінки конкурентоспроможності у вигляді класифікації. Доведено, що представлені підходи та методи допоможуть вирішувати більшість проблем, з якими стикаються менеджери підприємств у процесі своєї діяльності.

Ключові слова: конкурентоспособность, управління, підходи, методи оцінки, підприємство.

Список використаної літератури
1. Балабанова Л.В., Кривенко Г.В., Балабанова І.В. Управління конкурентоспроможністю підприємства : Навч. посіб. Київ : Видавничий дім «Професіонал», 2009. 256 с.
2. Богуславский Є.І., Шибалкіна Ю.С. Стратегія диверсифікації: вибір моменту старту. Социальная экономика. 2009. № 2. С. 182-187.
3. Воронкова А.Е., Пономаренко В.П., Дібніс Г.І. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Київ: Техніка, 2000. 152с.
4. Гудзь О.Є. Роль інновацій щодо забезпечення конкурентоспроможності та ефективності підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2015. Вип. 161. С. 3-11.
5. Грецький Р.Л. Теоретичні підходи до визначення природи і сутності конкуренції. Формування ринкових відносин в Україні. 2007. № 12. С. 35-38.
6. Должанський, І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 384 с.
7. Драган О. І. Управління конкурентоспроможністю підприємств : теоретичні аспекти: моногр. Київ : ДАКККіМ, 2006. 144 с.
8. Yevtushenko N.A., Khomich N.O. Features of competitiveness assessment for insurance business companies. Економіка. Менеджмент. Бізнес. Київ : ДУТ, 2020. № 3 (33), С.15-20. DOI: 10.31673/2415-8089.2020.031520
9. Халімон Т. М. Формування та оцінка потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016. 5(2). С.35-39
10. Смерічевська С.В. Конкурентоспроможність у соціально-економічному вимірі. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 3. С. 36-45.
11. Гриньова В. М., Мисько Н. В. Оцінка конкурентоспроможності промислової продукції на основі комерційної оцінки її якості. Бізнес Інформ. 2013. № 9. С. 149–154
12. Брутман А.Б. Измерение конкурентоспособности промышленных предприятий на основе оценки их производственного потенциала. Вісник Хмельницького університету. 2010. Т. 2. № 4. С. 136-141
13. Кошеленко В.О. Об одном подходе к совершенствованию методик рейтинговых сопоставлений конкурентоспособности предприятий. Економіст. 2010. № 1. С. 36-40.
14. Савчук С.И. Оценка конкурентоспособности предприятий и отраслей на основе измерения их потенциалов. Вісник Хмельницького університету. 2006. Т.2. № 4. С. 164-166.
15. Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации: Учебное пособие. М.: Изд-во Эксмо, 2004. 544 с.
16. Євтушенко Н.О., Никончук Є.П. Оцінка конкурентоспроможності підприємства на основі процесного підходу. Економіка. Менеджмент. Бізнес. Київ : ДУТ. №2 (36). С 15-21.

Номер
Розділ
Статті