Конкурентоспроможність підприємства як економічна категорія

DOI: 10.31673/2415-8089.2021.030101

  • Виноградова О. В. (Vynohradova O. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Асан А. Ж. (Asan A. Zh.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Чарна О. О. (Charna O. O.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

У статті проведено дослідження конкурентоспроможності підприємства як економічної категорії. Надано комплексну характеристику конкурентоспроможності та визначено її місце в системі економічних категорій; надано визначення термінам «конкурентоспроможність» та «конкурентоспроможність підприємств»; систематизовано рівні забезпечення конкурентоспроможності підприємства: оперативний (забезпечується конкурентоспроможність продукції), тактичний (характеризується загальним станом підприємства), стратегічний (забезпечує інвестиційну привабливість підприємства).

Ключові слова: конкурентоспроможність, економічна категорія, конкурентоспроможність підприємства, рівні забезпечення конкурентоспроможності підприємства.

Список використаної літератури
1. Яковлєв Д.П. Конкурентоспроможність сучасного підприємства. Х.: Абсолют, 2014. 215 с.
2. Сміт А., Вебер М. Класика економіки. 2018. 952 с. URL: https://www.yakaboo.ua/klasika-ekonomiki-komplekt-iz-2-knig.html#tab-attributes.
3. Ансофф І. Стратегічне управління. М.: Економіка, 1989. 519 с.
4. Портер Е. Майкл. Конкурентна стратегія: Методика аналізу галузей і конкурентів. М.: Альпіна Бізнес Букс, 2017. 456 с.
5. Мескон М., Майкл А., Хедоурі Ф. Основи менеджменту. Л.: Справа, 2012. 305 с.
6. Євтушенко Н.О., Дрокіна Н.І., Савенко Н.В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства: теоретичний аспект. «Економічний простір»: Збірник наукових праць. Дніпро: ПДАБА, 2020. №156. Режим доступу: http://www.eprostir.dp.ua.
7. Совершенна І.О., Остролуцький О.О. Маркетингові стратегії конкуренції: аналіз сучасних концепцій. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2020. №1. URL: http://bit.ly/2wTsuW9.
8. Виноградова О. В., Крижко О.В. Маркетинговий менеджмент. ч.2. Навчальний посібник. Київ: ДУТ, 2018. 137 с. URL: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_1702_36465668.pdf
9. Мазаракі А.А. Основи менеджменту: підручник для студентів вищих навчальних закладів; Харків: Фоліо, 2014. 846 с.
10. Баєва О.В., Новальська Н.І., Згалат-Лозинська Л.О. Менеджмент і адміністрування: навч. посіб. К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2017. 326 с.
11. Конституція України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text
12. Цивільний Кодекс України. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T030435?an=843030.
13. Валінкевич Н.В. Основи підприємництва: Підручник. Житомир: ЖДТУ, 2019. 492 с.
14. Ємець О.І. Основи підприємництва: навчальний посібник. Івано-Франківськ: Лілея–НВ, 2012.147 с.
15. Панченко С.В. Підприємництво: підручник. Харків: УкрДУЗТ, 2018. 241 с.
16. Виноградова О.В., Микуляк С.В. Чинники впливу зовнішнього середовища на конкурентоспроможність підприємств в умовах COVID-19. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Вип. №9 (89). 2020. URL: https://bit.ly/3fuM7Wf.
17. Дмитрієв І.А., Кирчата І.М., Шершенюк О.М. Конкурентоспроможність підприємства: навчальний посібник. Х.: ФОП Бровін О.В., 2020. 340 с.
18. Рубін Ю.М. Конкуренція: 10 правил успішного дебюту. Управління компанією. 2014. . URL: https://zakmars.wixsite.com/mars/--1-cvz7

Номер
Розділ
Статті