Теоретико-методологічний підхід до вибору стратегій диверсифікації підприємства
DOI: 10.31673/2415-8089.2019.032534
Анотація
У статті розглянуто сутність, зміст та ключове значення поняття «стратегія диверсифікації діяльності підприємства». Відмічено основні напрями і пріоритети мінімізації підприємницького ризику на основі цієї стратегії ефективної диверсифікації підприємства. Виділено основні пріоритетні напрями і програмні завдання вибору чіткої та ефективної стратегії диверсифікації, якиймає пряму залежність від виду та особливостей диверсифікації діяльності певнбї підприємницької одиниці. Наголошено на специфіці мотиваційного підходу на різних етапах вибору та формування стратегії диверсифікації. Визначено пріоритетність поставлених завдань та важливі умови для досягнення ключових цілей підприємства щодо вибору ефективної стратегії диверсифікації діяльності. Сформовано основні принципи, що відображають реальну сутність та спрямованість вибору стратегії диверсифікації. Запропонувано схематичну послідовність дій підприємства при прийнятті рішення щодо формування ефективної стратегії диверсифікації діяльності підприємства.
Ключові слова: диверсифікація, мотиваційний підхід, ресурсний потенціал, підприємницький ризик, стратегія диверсифікації підприємства.
Список використаної літератури
1. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. Санкт-Перербург: Питер, 2002. 544 с.
2. Ансофф І.В. Новая корпоративная стратегия. Санкт-Перербург: Питер Ком. 2008. 416 с.
3. Berri, С.Н. Corporate Growth and diversification. Journal of law and Economics. 1971, Vol. 14, № 2. P. 371-383.
4. Богуславський, Є.І. Вибір оптимального методу диверсифікації підприємств. Ефективна економіка. 2013. №10. С.14–18.
5. Gort M. Diversification and integration in American industry. - Prinston, Prinston University Press, 1962. [Gort M. Diversification and integration in American industry. Prinston, Prinston University Press, 1962].
6. Скоробогатов М.М. Диверсифікація як один із шляхів підвищення ефективності діяльності підприємствав сучасних умовах. Економічний вісник Донбасу. 2011. №3(25). С.18–21.
7. Pitts R. A. and Hopkins, H. D. (1982). Firm diversity: conceptualization and measurement. Academy of Management Review, Vol. 7, pp. 620-627.
8. Томпсон. А.А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа. 12-е изд. Москва : Издательский дом «Вильямс», 2009.
9. Цогла О.О. Формування конкурентних переваг підприємства шляхом диверсифікації його діяльності. Актуальні проблеми економіки. 2010. №4. С.109 -115.
10. Цогла О.О. Становлення диверсифікаційних процесів у діяльності підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2011. №7. С.147–151.