ІНТЕРНЕТ РЕЧЕЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТА ДОСТУПНОСТІ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ
DOI: 10.31673/2786-8362.2024.024816
Анотація
Інтернет речей (IoT) — це одна з ключових інновацій XXI століття, яка швидко розвивається. Його
різні аспекти, такі як інфраструктура, архітектура та безпека, відіграють важливу роль у формуванні
цифрового майбутнього. Кількість підключених пристроїв, відомих як IoT, стрімко зростає. Для
підтримки роботи цих пристроїв необхідна надійна мережа та забезпечення послуг на основі
додатків. В роботі була досліджена архітектура IoT, висвітлено її ключові особливості. Визначено
переваги використання інтернету речей в освіті, а саме: ефективніше управління навчальними
закладами, збір даних у реальному часі, контроль доступу до інформації, інтерактивний формат
навчання, автоматизація організаційних процесів, підвищена безпека, дистанційне навчання,
поліпшення навчального процесу через зворотний зв’язок, індивідуальний підхід до навчання,
підтримка учнів із особливими потребами, моніторинг стану здоров’я здобувачів освіти,
оптимізація управління ресурсами закладу освіти. Проаналізовані виклики при впровадженні
інтернету речей в освіту та надані рекомендації по їх подоланню. У контексті розвитку
інформаційних та комунікаційних технологій, а також суспільного прогресу, Інтернет речей набуває
дедалі більшого значення. Інтернет речей у сфері освіти відкриває нові можливості для покращення
навчальних результатів шляхом створення більш інтерактивного та індивідуалізованого досвіду,
підвищення ефективності управління та забезпечення в реальному часі аналітики для оцінки
успішності учнів. IoT відкриває нові можливості для модернізації освіти та покращення її якості.
Проте, для досягнення успіху необхідно долати фінансові та технологічні бар'єри, зокрема
забезпечення безпеки даних і рівного доступу до технологій для всіх учнів.
Ключові слова: Інтернет речей, IoT, архітектура, інформаційна система, комп’ютерна
мережа, цифрова освіта, освіта майбутнього
Список використаної літератури:
1. Internet of things in smart education environment: Supportive framework in the decision‐
making process / M. Abdel‐Basset et al. Concurrency and Computation: Practice and Experience.
2018. Vol. 31, no. 10. P. e4515. URL: https://doi.org/10.1002/cpe.4515.
2. Malik, R.H., and Rizvi, A.A. (2018). Effect of Classroom Learning Environment on Students'
Academic Achievement in Mathematics at Secondary Level. Bulletin of Education and Research,
40(2), 207-218.
3. Smart Learning based on Moodle E-learning Platform and Digital Skills for University
Students / H. T. S. Alrikabi et al. International Journal of Recent Contributions from Engineering,
Science & IT (iJES). 2022. Vol. 10, no. 01. P. 109–120. URL:
https://doi.org/10.3991/ijes.v10i01.28995.
4. Bin Theeb, S. A. (2019). The Role of IoT in Enhancing the Educational Process. International
Journal of Engineering and Advanced Technology, 8(5), 217-221.
5. Egido Gálvez I., Fernández Cruz F. J., Fernández Díaz M. J. Evaluation of the impact of
quality management systems on school climate. International Journal of Educational Management.
2016. Vol. 30, no. 4. URL: https://doi.org/10.1108/ijem-01-2015-0010.
6. Kamal Z. Internet of Things Applications, Challenges and Related Future Technologies.
Academia.edu - Find Research Papers, Topics, Researchers. URL:
https://www.academia.edu/76280918/Internet_of_Things_Applications_Challenges_and_Related_F
uture_Technologies.
7. Smart Learning based on Moodle E-learning Platform and Digital Skills for University
Students / H. T. S. Alrikabi et al. International Journal of Recent Contributions from Engineering,
Science & IT (iJES). 2022. Vol. 10, no. 01. P. 109–120. URL:
https://doi.org/10.3991/ijes.v10i01.28995.
8. Y.2060: Overview of the Internet of things. ITU: Committed to connecting the world. URL:
https://www.itu.int/rec/T-REC-Y.2060-201206-I.
9. A Survey on Internet of Things: Architecture, Enabling Technologies, Security and Privacy,
and Applications / J. Lin et al. IEEE Internet of Things Journal. 2017. Vol. 4, no. 5. P. 1125–1142.
URL: https://doi.org/10.1109/jiot.2017.2683200.
10. Internet of Things (IoT): A vision, architectural elements, and future directions / J.
Gubbi et al. Future Generation Computer Systems. 2013. Vol. 29, no. 7. P. 1645–1660. URL:
https://doi.org/10.1016/j.future.2013.01.010.