Головні тренди розвитку навчання за допомогою комп’ютерних наук

DOI: 10.31673/2786-8362.2023.010101

  • Вишнівський В. В. (Vyshnivskyi V. V.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Катков Ю. І. (Katkov Yu. I.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Зінченко О. В. (Zinchenko O. V.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ
  • Березовська Ю. В. (Berezovska Yu. V.) Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, Київ

Анотація

Стаття присвячена актуальному питанню пошуки методів розвитку навчання за допомогою технологій на основі комп’ютерних наук. Технології відіграють важливу роль у суспільстві та природно інтегрувалися в сектор освіти. Каталізатором повсюдного впровадження нових форм навчання мали обмеження щодо проведення класичних форм занять під час пандемії COVID-19. Пандемія змусила глобальну академічну спільноту звернутися до нових методів навчання, включаючи дистанційне та онлайн-навчання. Слід зазначити, що COVID-19 стимулював цифровізацію та інновації в галузі комп’ютерних наук. Завдяки застосування телекомунікаційних та інформаційних технологій сумісно з різноманітними засобами підтримки навчання на основі інтелектуальних онлайн-платформ стало можливим, з одного боку, здобувати високоякісну освіту через Інтернет, а, з іншого, змінювати методи та форми навчання. На основі аналізу такої ситуації визначено протиріччя між появою нових тенденцій, викликаних онлайн навчанням у світі освіти, та із організаційними, моральними та психологічними проблемами у світі освіти. Для вирішення цього протиріччя виникає завдання пошуку засобів впровадження нових технології на основі комп’ютерних наук у світі освіти для розв’язування організаційних, моральних та психологічних проблем в освіти. З метою своєчасного та ефективного впровадження нових тенденцій у світі освіти необхідно визначити та запропонувати на основі теорії комп’ютерних наук сучасні інформаційні технології, які будуть здатні вирішити організаційні, моральні та психологічні проблеми в освіти. Вирішення такого завдання на основі методів та технологій комп’ютерних наук є своєчасним та актуальним. У статті розглянуто: технічні тренди у викладанні та навчанні, а саме: гейміфікація, блокчейн, штучний інтелект; тренд зростання важливості навчання навичкам міжособистісного спілкування за допомогою інформаційних технологій, а саме: підприємництво, публічні виступи та лідерські якості; тренд впровадження нанонавчання з метою збільшення концентрації уваги за менший час; тренд посилення ролі викладача як коучера або тьютора; тренд застосування інформаційних технологій для навчання протягом усього життя. Показано, яким чином впровадження нових інформаційних технологій може вирішувати організаційні, моральні та психологічні проблеми в освіти. Запропоновані форми та методи впровадження нових інформаційних технологій у навчальних закладах.

Ключові слова: освіта, комп’ютерні науки, інформаційні технології, онлайн навчання.

Список використаної літератури:
1. The Covid-19 pandemic and internationalisation of higher education: International students’ knowledge, experiences and wellbeing // [Electronic resource] – URL: https://www.hepi.ac.uk/2020/06/13/weekend-reading-the-covid-19-pandemic-and-internationalisation-of-higher-education-international-students-knowledge-experiences-and-wellbeing/ (дата звернення: 30.04.2023).
2. Impact of COVID-19 on Higher Education: Critical Reflections // [Electronic resource] – URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9365678/#:~:text=The%20outbreak%20of%20the%20COVID%2D19%20pandemic%20has%20pushed%20higher,conducting%20teaching%20and%20learning%20activities/ (дата звернення: 30.04.2023).
3. 7 Things We Learned About COVID’s Impact on Education From Survey of 800 Schools//[Electronic resource]. – URL: https://www.the74million.org/article/7-things-we-learned-about-covids-impact-on-education-from-survey-of-800-schools/#:~:text=A%20May%202022%20survey%20found,the%20classroom.%E2%80%9D%20All%20schools%20surveyed/ (дата звернення: 30.04.2023).
4. The three roles of dopamine in gamification // [Electronic resource]. – URL: https://playmotiv.com/en/gamification-and-dopamine-why-games-motivate-us/#:~:text=The%20three%20roles%20of%20dopamine%20in%20gamification&text=The%20dopamine%20produced%20by%20the,or%20situations%20that%20generate%20dopamine. / (дата звернення: 30.04.2023).
5. Blockchain in Education – Top use cases and potential pitfalls that businesses must know//[Electronic resource]. – URL: https://appinventiv.com/blog/blockchain-in-education/#:~:text=In%20academic%20institutions%2C%20financial%20accounting,for%20funding%20grants%20and%20projects/ (дата звернення: 30.04.2023).
6. Artificial intelligence in education // [Electronic resource]. – URL: https://www.unesco.org/en/digital-education/artificial-intelligence/ (дата звернення: 30.04.2023).
7. Is Technology Enhancing or Hindering Interpersonal Communication? A Framework and Preliminary Results to Examine the Relationship Between Technology Use and Nonverbal Decoding Skill Nano Learning is the way forward // [Electronic resource] – URL: https://moonpreneur.com/blog/what-is-nano-learning/#:~:text=What%20is%20Nano%20Learning%3F,matter%20of%20minutes%20or%20seconds/ (дата звернення: 30.04.2023).
8. What is an instructional coach? // [Electronic resource] – URL: https://place.education.wisc.edu/blog/what-is-an-instructional-coach/ (дата звернення: 30.04.2023).
9. Role of the Tutor // [Electronic resource]. – URL: https://www.clarksoncollege.edu/student-life/campus-services/student-success/tutoring/become-a-tutor/role-of-the-tutor#:~:text=What%20is%20the%20Role%20of,her%20understanding%20of%20the%20material. / (дата звернення: 30.04.2023).

Номер
Розділ
Статті