Математична модель інформаційної безпеки особистості під впливом медіаінформації

DOI: 10.31673/2409-7292.2023.020001

  • Ветлицька О. С. (Vetlytska O. S.) Державний університет телекомунікацій, Київ
  • Мужанова Т. М. (Muzhanova T. M.) Державний університет телекомунікацій, Київ

Анотація

Оскільки засоби масової інформації (ЗМІ) продовжують відігравати дедалі важливішу роль у нашому повсякденному житті, люди стикаються зі зростаючою кількістю ризиків безпеці, пов’язаних із споживанням медіаінформації. Щоб краще зрозуміти фактори, які сприяють індивідуальній безпеці в цьому контексті, у статті пропонується математична модель, яка вивчає зв’язок між кількістю порушень безпеки, обсягом спожитої медіа-інформації, рівнем заходів безпеки, вжитих особою, і рівнем медіаграмотності, яким володіє індивід. Наведено рівняння, які представляють ці зв’язки, і запропоновано можливі значення для параметрів моделі. Модель забезпечує структуру для аналізу та покращення індивідуальної безпеки в контексті споживання медіаінформації, і має потенціал для використання в практичних програмах, таких як розробка ефективних кампаній з підвищення обізнаності щодо безпеки та розробка більш безпечних медіа-технологій.

Ключові слова: Медіаінформація, інформаційна безпека особистості, математична модель, медіаграмотність, оцінка ризику, кібербезпека.

Перелік посилань
1. Taylor Miles. 2020’s Effect on Media Consumption Habits. The Year of Constant Change. July 30, 2020. https://ndp.agency/marketing/2020s-effect-on-media-consumption-habits/
2. Tamar Ashuri, Shira Dvir-Gvisman, Ruth Halperin. Watching Me Watching You: How Observational Learning Affects Self-disclosure on Social Network Sites? Journal of Computer-Mediated Communication, Volume 23, Issue 1, January 2018, Pages 34–68, https://doi.org/10.1093/jcmc/zmx003.
3. Zhang Hao Goh, Minzheng Hou, Hichang Cho. The impact of a cause–effect elaboration procedure on information security risk perceptions: a construal fit perspective. Journal of Cybersecurity, Volume 8, Issue 1, 2022, tyab026, https://doi.org/10.1093/cybsec/tyab026
4. Higdon, N. (2022). The critical effect: Exploring the influence of critical media literacy pedagogy on college students’ social media behaviors and attitudes. Journal of Media Literacy Education, 14(1), 1-13. https://doi.org/10.23860/JMLE-2022-14-1-1
5. Barassi, V., & Treré, E. (2012). How the "real" turns into media: Affect, voice, and contagion in social movements. Communication Theory, 22(2), 95-116.
6. Eisingerich, A. B., & Bell, S. J. (2008). Perceived performance, emotions, and consumer behavioral intentions: An empirical study of the online customer experience. International Journal of Service Industry Management, 19(1), 7-23.
7. Jang, S. M., Kim, J. K., & Park, S. Y. (2017). Online media use and political disaffection: Testing the moderating role of political knowledge in three political systems. Journal of Information Technology & Politics, 14(2), 105-120.
8. Sun, Y., Wang, N., Shen, X. L., & Zhang, J. X. (2015). Location-based social networks and location privacy concerns: A survey. Information Technology & People, 28(2), 344-362.
9. Ponemon Institute. (2020). 2020 Cost of a Data Breach Report. Retrieved from https://www.ibm.com/security/digital-assets/cost-data-breach-report/#/
10. Rader, E. B., & Vandenberg, A. E. (2017). Antecedents of data breach notification: An empirical study. Journal of Information Privacy and Security, 13(3), 137-148.
11. Romero-Mendoza, M., & Martínez-Ballesteros, M. S. (2018). Information security management: Conceptualization of critical factors for data breach prevention. Information & Management, 55(6), 679-693.
12. Sanabria, L. M., Yang, X., & Kavulya, G. (2017). Model-based analysis of security breach impact on critical infrastructure systems. Journal of Network and Computer Applications, 82, 124-136.
13. Barassi, V., & Treré, E. (2012). How the "real" turns into media: Affect, voice, and contagion in social movements. Communication Theory, 22(2), 95-116.
14. Eisingerich, A. B., & Bell, S. J. (2008). Perceived performance, emotions, and consumer behavioral intentions: An empirical study of the online customer experience. International Journal of Service Industry Management, 19(1), 7-23.
15. Jang, S. M., Kim, J. K., & Park, S. Y. (2017). Online media use and political disaffection: Testing the moderating role of political knowledge in three political systems. Journal of Information Technology & Politics, 14(2), 105-120.
16. Sun, Y., Wang, N., Shen, X. L., & Zhang, J. X. (2015). Location-based social networks and location privacy concerns: A survey. Information Technology & People, 28(2), 344-362.
17. Aufderheide, P. (2016). Media literacy: A report of the National Association for Media Literacy Education. Journal of Media Literacy Education, 8(1), 1-15.
18. Jenkins, H., Purushotma, R., Weigel, M., Clinton, K., & Robison, A. J. (2009). Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century. MIT Press.
19. Livingstone, S., & Helsper, E. J. (2006). Does advertising literacy mediate the effects of advertising on children? A critical examination of two linked research literatures in relation to obesity and food choice. Journal of Communication, 56(3), 560-584.
20. Martens, H., & Hobbs, R. (2015). Teaching media literacy in the US and Europe. Routledge.

Номер
Розділ
Статті